Görev, Yetki ve Sorumluluklar
a) 4458 sayılı Kanun ve 5607 sayılı Kanuna göre tasfiye edilecek hale gelen eşyanın tasfiyesini yapmak.
b) Tasfiyelik eşyanın satışa sunulmasından önce özelliklerine göre bakımı, tamiri ve ambalajlamasını yapmak veya yaptırmak.
c) Tasfiyelik eşya için depolar, mağazalar ve satış reyonları açmak, işletmek, işlettirmek ve denetlemek.
ç) Gümrük idarelerinden gelen tespit ve tahakkuk belgelerinin kontrolünü yapmak, tasfiye işletme müdürlüğünce işletilen ambarlarda bulunan eşyanın tespit tahakkuk belgelerini düzenlemek.
d) Tasfiyelik hale gelen eşya için gerekli hallerde izin veya rapor alınması işlemlerini yapmak.
e) 4458 sayılı Kanun uyarınca tahsili gereken vergi, resim, harç ve para cezaları gibi amme alacaklarının tahsili amacıyla gümrük yükümlüsünden haczedilen menkul mallarla ilgili işlemleri yapmak.
f) Özel yolla tasfiyede konteyner, ambalaj ve palet için satış bedeli belirlemek.
g) Tasfiye işletme müdürlüklerince işletilen ambarlarda imhalık hale gelen eşya ile laboratuvar müdürlüklerinde bulunan imhalık eşyanın imhasına ilişkin işlemleri yürütmek.
ğ) Tasfiyelik hale gelen eşyalarla ilgili olarak, eşya sahiplerinin yeniden ihraç amaçlı satış veya bir rejim beyanında bulunmaya yönelik taleplerine ilişkin işlemleri gümrük müdürlükleri ile koordineli olarak yürütmek.
h) Gümrük idarelerinin denetimi altındaki alanlarda yükleme, boşaltma, nakletme, elleçleme, ambarlama, tartım ve benzeri hizmetleri yetkisi dahilinde yürütmek.
ı) Ambara giren ve çıkan eşya ile ilgili işlemleri yürütmek ve yıl sonu sayımlarını yapmak.
i) Tasfiye işletme müdürlüklerince işletilen ambarlarda tasfiyelik hale gelmemiş eşyadan bekletilemeyecek nitelikte olan eşyaları gerekli işlemin yapılması için gümrük müdürlüğüne bildirmek.
j) Tasfiye işlemlerinde mücbir sebepler veya süresi içerisinde yapılmayan başvurular dolayısıyla yapılan süre uzatım taleplerini değerlendirmek.
k) Döner sermaye bütçe tekliflerini hazırlamak ve kesin hesap cetvellerini düzenlemek.
l) Tasfiye işletme müdürlüklerinde bulunan ambar, lojistik merkezi, antrepo ve geçici depolama yeri güvenliği için gerekli işlemleri yapmak.
m) Görev alanı ile ilgili personelin hizmet içi eğitim planının hazırlanmasına yardımcı olmak ve uygulanmasını sağlamak.
n) 18/5/2019 tarihli ve 30778 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ticaret Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği ile verilen görevleri yerine getirmek.
o) Eşyanın perakende satış fiyatını belirlemek ve etiketleme işlemlerini yaparak perakende satışını gerçekleştirmek.
ö) Mağazaların güvenliğini sağlamak için gerekli işlemleri ve mağazanın sayım işlemlerini yapmak.
p) Tasfiyelik hale gelen eşyanın tahsisine ve özel yolla tasfiyesine yönelik talepleri yetki limitleri dahilinde yürütmek.
r) Perakende satışı yapılan eşyanın satış bedellerinin gün sonunda ilgili bankaya yatırılmasını sağlamak ve kayıtlarını döner sermaye saymanlık müdürlüğüne intikal ettirmek.
s) Bölge müdürü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Merkez tasfiye işletme müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Gümrük idaresinin ihtiyaç duyduğu sarf malzemesi niteliğindeki mührün alım, satım veya bedelsiz dağıtımını yapmak veya yaptırmak.
b) Bakanlıkça verilen yetki çerçevesinde bilgi ve belgelerin matbu veya elektronik ortamda alımı, satımı veya bedelsiz dağıtımı işlemlerini yürütmek.
c) Ticaret Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği ile verilen görevleri yerine getirmek.
ç) Döner sermaye kaynaklı mal ve hizmet alımları ile yapım işlerini 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu gereğince yapmak.
d) Döner sermayeye ilişkin vergi, resim, harç ve diğer mali yükümlülüklerinin tam ve zamanında yerine getirilmesi için gerekli önlemleri almak ve ödeme evraklarının saymanlığa süresi içerisinde intikalini sağlamak.
e) Bölge müdürü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Şendur ÖZKAYNAK
Tasfiye İşletme Müdürü
İletişim
Telefon |
Santral : +90 232 463 90 53
: +90 232 422 32 79
E-İhale : +90 232 274 28 52
Basılı Evrak : +90 232 327 41 44
Adnan Menderes Havalimanı
Yolcu Beraberi Eşya Ambarı : 0 232 455 00 00 - Dahili 1932 |
Faks |
+90 232 464 82 17 |
E-posta |
izmirtim@ticaret.gov.tr |
Adres |
Sevgi Mah. 905 Sok. No:1 35410 Gaziemir/İZMİR |
|